Saturday, September 4, 2010

Silat Gerak Lian

Lepas aku tengok Lian Padukan, aku pun surf kat Internet pasal silat Lian lain, akhirnya jumpa Gerak Lian. Aku hubungi jurulatih Gerak Lian di Segambut, Abg Abot, dan dia alu-alukan aku datang ke gelanggang.

Kedatanganku ke gelanggang disambut baik oleh Abg Abot & ahli yang sedang berlatih. Tak ramai pesilat pada malam tu. Aku sempat mengamati beberapa pergerakan pada malam tersebut, dan yang aku perhatikan kaki pesilat di'seret' semasa melakukan perbuatan, sesuatu yang baru yang tidak kulihat di dalam silat-silat lain.

Hajat untuk belajar ada, tapi masa tak mengizinkan. Insya Allah, ada rezeki satu hari akan sampai juga.

P.S. Untuk persatuan Gerak Lian, apasal lupa renew domain name, kat website dah hilang. Daftarlah yang lain.

No comments: